ławka

Często wybierając się na siłownię idziemy tam w konkretnym celu jakim jest najczęściej wyrzeźbienie swojego ciała. W końcu każdy mężczyzna pragnie mieć kaloryfer na brzuchu oraz mięśnie, które będą imponowały kobietom podczas ciepłych dni na plaży. Często także na siłownię wybieramy się po to, aby zwiększyć swoją wydolność.

Co się dzieje z naszym ciałem, gdy kończymy ćwiczyć na siłowni?

ławkaNiestety jednak człowiek ma do siebie to, że gdy osiągnie jakiś cel to wraca do starych nawyków i nie utrwala tego co osiągnął. Nie dotyczy to tylko ćwiczeń na siłowni, ale chodzi tu także np. o odchudzanie. Gdy dochodzimy do upragnionej wagi porzucamy naszą dietę i wracamy do jedzenia kebabów, pizzy, pijemy piwo w pubie i naszą jedyną aktywnością ruchową jest gra w piłkarzyki sklep. Ludzki organizm potrzebuje aktywności fizycznej przez cały czas, a szczególnie mocno gdy już zaczęliśmy ćwiczyć i robimy to przed długi okres. Dlatego też największym możliwym błędem po osiągnięciu wyznaczonego przez nas celu na siłowni jest całkowite zrezygnowanie nie tyle co z siłowni, ale w ogóle ze wszelkiej aktywności fizycznej i powrót do nawyków, które wymusiły na nas pójście na siłownię. Orbitrek treningowy, ławka na siłownie, bieżnia treningowa i stół do masażu powinien być dalej używany w naszym życiu. Jeśli osiągnęliśmy ustalony przez nas cel na siłowni jakim było np. zrzucenie kilku kilogramów i umięśnienie naszej sylwetki i poświęciliśmy na to miesiące ciężkich ćwiczeń i wyrzeczeń, aż w końcu nastąpił moment w którym jesteśmy zadowoleni z naszej sylwetki to nie należy wtedy w żadnym wypadku rezygnować z aktywności fizycznej, gdyż jeśli to zrobimy to organizm szybko wróci do stanu sprzed rozpoczęcia treningów. Efekt wypracowywany miesiącami trzeba po prostu odpowiednio utrwalić lub wyznaczyć sobie kolejny cel. Jeśli jesteśmy zadowoleni z naszego wyglądu i chcemy go utrwalić to możemy nieco rozluźnić nasz tryb życia. Możemy sobie pozwolić na wypicie alkoholu czy zjedzenie czegoś niezdrowego, jednakże musimy wtedy nadal robić coś aktywnego z naszym życiem.

Możemy np. dalej ćwiczyć na siłowni, ale przez mniejszą liczbę dni w tygodniu lub przy mniejszych obciążeniach. Możemy także ćwiczyć samodzielnie w domu poprzez zwykłą poranną gimnastykę co również sprawi, że efekt ćwiczeń będzie utrwalony.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.