Myślę, że strategia reklamowa powinna stanowić element ogólnej strategii firmy i należy o niej pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Tylko dzięki temu można od razu osiągnąć zainteresowanie nową firmą. Inaczej ciężko byłoby zwrócić uwagę kogokolwiek na nowo powstały lokal.

Reklama zewnętrzna kawiarni i biura

FH Karmi z ŁodziJeśli nie przemyśli się dobrze kwestii reklamy, niestety można później zaobserwować negatywne tego efekty. Przykładem może być po prostu zbyt małe zainteresowanie klientów. Może się okazać, że po prostu nikt nie będzie się pojawiał w biurze czy kawiarni. Dobrym rozwiązaniem jest więc reklama zewnętrzna, tworząc którą z daleka zapewnimy sobie widoczności danego lokalu. Oczywiście, jednak nie jest to wystarczające. Przydałoby się bowiem, aby firma była znana szerszemu kręgowi osób niż tylko przechodniom, którzy nieopodal miejsca, w którym jest nasza kawiarnia czy jakieś biuro usługowe, przechodzą. W przypadku kawiarni na pewno sprawdzi się chociażby dobrej jakości szyld. Można też pomyśleć o banerze, choć na pewno jego estetyka ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o to, jakie będą efekty jego oddziaływania. Reklama kawiarni to jednak może być również działanie podjęte w Internecie. Jest to nawet wskazane, jeśli chce się dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Poza tym warto także zadziałać w przestrzeni publicznej i rozdawać ludziom ulotki. Jest to działanie realizowane od dawna, ale ciągle skuteczne. Szczególnie w przypadku lokalu gastronomicznego warto takie działanie przemyśleć.

Z kolei w przypadku biura można zastosować jakieś inne formy, choć może ulotki także się sprawdzą. Czasami warto na etapie planowania porozmawiać ze specjalistą. FH Karmi z Łodzi jest na przykład firmą, która wie wszystko o reklamie zewnętrznej i wewnętrznej.

Related Posts