Trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała jest najprostszym i najbardziej powszechnym sposobem na rozbudowę mięśni. Zyskuje on coraz większą popularność między innymi dzięki niewielkiej ilości sprzętu jaki musimy wykorzystać do jego wykonywania. Nie potrzebujemy ciężarów, hantli oraz specjalnych maszyn sportowych, a więc jest on polecany dla każdego.

Drążek mocowany sufitowo – zalety

drążek do podciągania sufitowyKalistenika czyli trening mięśni z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała zyskuje coraz większą popularność. Nic dziwnego, wykorzystanie do jego wykonywania sprzętu jest minimalne. Nie musimy więc comiesięcznie wydawać pieniędzy na karnet, aby udać się do siłowni. Jednym z podstawowych sprzętów do ćwiczeń z własnym ciężarem ciała jest drążek do podciągania sufitowy, który wzmocni mięśnie ramion, przedramion, barków oraz pleców. Do jego zalet należy zdecydowanie zajmowanie niewielkiej przestrzeni. Jego mocowanie jest solidne pod warunkiem, że użyjemy odpowiednich wkrętów. Dostępny jest on w wersji prostej lub wygiętej. Dzięki temu mamy możliwość trenować poszczególne, wybrane partie ciała w zależności od chwytu jaki zastosujemy. Podczas podciągania angażujemy bardzo dużą grupę mięśni. Początkujący wspominają nawet, że podczas wykonywania ćwiczenia czują nawet pracę mięśni brzucha. Początkowo liczba powtórzeń wykonanych na drążku z pewnością będzie niewielka. Nic w tym dziwnego, jest to ćwiczenie, które wymaga bardzo wiele od naszych mięśni. Jednak wraz z praktyką, liczba wykonywanych powtórzeń będzie stale rosła. Na etapie zaawansowanym możemy nawet dodać dodatkowe obciążenia.

Przygoda z podciąganiem może niestety rozpocząć się zniechęceniem, kiedy będziemy w stanie wykonać tylko jedno powtórzenie. Świadczy to głównie o słabych mięśniach naszego ciała. W takim przypadku warto zacząć po prostu od opuszczania naszego ciała na drążku w dół. Wystarczy podstawić krzesło, a następnie opuszczać ramiona w dół nie opierając się na nim.

Related Posts